in studying the relationship between religious and national identities with life quality of pre-university exam female teens

صنوبر, لاله and بقائی, نسیم and هزاری, رویا (2016) in studying the relationship between religious and national identities with life quality of pre-university exam female teens. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0251.pdf

Download (644kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی ارتباط بین هویت های دینی و ملی با کیفیت زندگی دانش‏ آموزان دختر نوجوان
Persian Abstract: هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین هویت های دینی و ملی با کیفیت زندگی دانش‏آموزان دختر نوجوان پشت کنکور بود. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی( همبستگی) بود. پژوهشگر براي جمع آوری داده های پژوهش به مرکز آموزشی قلم چی رجوع نمود و با شیوه نمونه گیری در دسترس 100 نفر از دانش‏آموزان نوجوان دختر که پشت کنکور بودند را انتخاب و پرسشنامه های هویت دینی و ملی و کیفیت زندگی را در اختیار نمونه های پژوهش قرار داده و از آن ها خواسته شد که پرسشنامه ها را تکمیل کنند. در این بررسی از پرسشنامه های هویت دینی و ملی احدی(1386) و پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت(1999) استفاده شد. داده¬ها با استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد، که بین هویت های دینی وملی با تمام ابعاد کیفیت زندگی(سلامت جسمانی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی، سلامت محیط )دانش‏آموزان نوجوان دختر همبستگی معنادار وجود دارد. اما بین هویت دینی با سلامت اجتماعی ارتباط معناداری یافت نشد. این مطالعه تلویحاتی را برای آموزش و تقویت هویت دینی و ملی دانش‏آموزان در مدرسه مطرح می نماید.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 05:47
Last Modified: 23 Oct 2019 05:47
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/9992

Actions (login required)

View Item View Item