Shirzad, Javid (2018) Peresentation Model Pricing Service Fitness Clubs Ardabil. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
|
Text (ارایه مدل قیمت گذاری خدمات باشگاههای بدنسازی شهرستان اردبیل)
Javid Shirzad.pdf Download (526kB) | Preview |
Abstract
Purpose: The purpose of this research was to investigate the Presenting Pricing Model for Ardabil Body Building Club Services. Methodology: This research is applied in terms of purpose and in terms of descriptive method, which was conducted as a survey. The statistical population of this study was all managers of Ardabil Body Building clubs and the whole number was studied in this study. Data was collected through a researcher made questionnaire with Likert scale. The questions of the questionnaire were designed based on the variables introduced in four different dimensions in order to obtain the views of the managers of the Body Building clubs in Ardebil. Descriptive statistics (frequency, mean, standard deviation) and inferential statistics (Kolmogorov-Smirnov test and single-group t test) were used for analysis. Results: The results showed that the subscales of services, facilities and management, and the management of for Body Building pricing services have a significant effect. Conclusion: All the points should be made in the planning of the marketing plan and the formulation of the pricing policy of the product in accordance with the requirements of the competitors in the market always considered by the advertising and marketing experts and product managers for different groups of goods.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | ارایه مدل قیمت گذاری خدمات باشگاههای بدنسازی شهرستان اردبیل | ||||||
Persian Abstract: | هدف از تحقیق حاضر، ارایه مدل قیمت گذاری خدمات باشگاههای بدنسازی شهرستان اردبیل بود. روش شناسی: این تحقيق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی است که بهصورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران باشگاههای بدنسازی شهرستان اردبیل میباشد و به صورت تمام شمار در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. حجم جامعه آماری 77 نفر میباشد. ابزارگردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت میباشد سوالات پرسشنامه براساس متغیرهای معرفی شده در چهار بعد مختلف جهت اخذ نظرات مدیران باشگاههای بدنسازی شهرستان اردبیل طراحی شد. برای تجزیه و تحلیل از آمار توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف معیار و...) و از آمار استنباطی (آزمون کلموگراف- اسمیرنف و آزمون t تک نمونه ای) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نسخه 20 نرم افزار SPSS استفاده گردید. نتایج: نتایج نشان داد که زیر مقیاس های خدمات، امکانات و مکان و مدیریت بر قیمت گذاری خدمات باشگاههای بدنسازی تاثیر معناداری دارد. نتیجه گیری: کلیه نکات باید در تنظیم برنامه بازاریابی و تدوین سیاست قیمت گذاری کالا با توجه به شرایط رقبا در بازار همواره مورد نظر کارشناسان تبلیغات و بازاریابی و مدیران محصول مربوط به گروه های مختلف کالا قرار گیرد. | ||||||
Supervisor: |
|
||||||
Advisor: |
|
||||||
Subjects: | Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences |
||||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences |
||||||
Date Deposited: | 01 Oct 2018 15:21 | ||||||
Last Modified: | 01 Oct 2018 15:21 | ||||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/218 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |