Zamani Piralvan, Rajab (2017) Investigation of the behavior of suspended pedestrian bridges against wind loads. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
|
Text (بررسی رفتار پلهای معلق پیادهرو در برابر باد)
Rajab Zamani Piralvan.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Bridges are always a symbol of the country's architectural strength. Providing necessary and sufficient access and transportation infrastructure to reach the basic facilities and the basic needs of communities is considered of the main strategies for developing countries, a development strategy whose priority is to provide safety and reliability of access. About 50% of the world's population lives in deprived areas and most of the time they deals with transportation activities to meet their basic needs. Lack of access is the thing that strengthening the cycle of poverty in these deprived communities. The poorest people in the world faced with the disadvantages of lack of direct access to basic facilities and transport infrastructure which are among the basic needs. These accesses are provided in a variety of ways, including the intersections of pedestrian bridges. Pedestrian bridge technologies have a lot of differences in performance and cost and design. A passage can be as easy as passing from a fallen tree or as complexity as multibillion industrial projects. From a structural point of view, pedestrian bridges have different shapes, each of which in impassable intersections provides safety transportation. Arched pedestrian bridges, pedestrian bridges with simple pole, metal truss pedestrian bridges, and hung cable pedestrian bridges and suspended cable bridges are from this type of bridges. This study will focus on suspended pedestrian bridges, which being cost-effective, simple design and construction with the simple and local available tools, and the lack of requirement to specific machines and the possibility of operating in remote areas are the benefits of these types of bridges. Initially, by examining the main structures of the suspended pedestrian bridges, the overall design scenario, loads requirements and design, consideration of the effects of wind on this type of bridges and their behavior against the wind have been addressed and by numerical modeling of the suspended pedestrian bridge of the Meshgin Shahr, the behavior of this bridge against the wind equation is modeled and analyzed in 3D and its critical load is at a wind speed of 27 m / s.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | بررسی رفتار پلهای معلق پیادهرو در برابر باد | ||||
Persian Abstract: | پلها همواره نماد قدرت معماری یک کشورند تأمین دسترسیها و زیرساختهای حملونقل لازم و کافی برای رسیدن به امکانات اولیه و نیازهای اساسی جوامع از استراتژیهای اصلی توسعه کشورها است، استراتژی توسعهای که اولویت آن ایمنی و قابلاعتماد بودن دسترسی ایجاد شده است. حدود پنجاه درصد جمعیت جهان در مناطق محروم زندگی میکنند و بیشتر اوقات روز را با فعالیتهای حملونقلی سروکار دارند تا نیازهای اساسی خود را برآورده کنند. نداشتن دسترسی چرخه فقر را در این جوامع محروم تقویت میکند. فقیرترین مردم در جهان با معایب عدم دسترسی مستقیم به امکانات اولیه و زیرساختهای حملونقل که جزء نیازهای اساسی اولیه هست مواجه هستند. این دسترسیها به شکلهای مختلفی ارائه میشود که ازجمله آن تقاطعهای پلهای پیادهرو است. فنّاوریهای پل پیادهرو دارای تفاوتهای زیادی در عملکرد و هزینه و طراحی هستند. یک عبور میتوانند بهسادگی از روی یک درخت افتاده یا به پیچیدگی پروژههای صنعتی چندمیلیاردی باشد. ازنقطهنظر ساختاری، پلهای پیادهرو شکلهای متفاوتی دارند، هرکدام در تقاطعهای غیرقابلعبور حملونقل ایمنی را ارائه میکنند. پلهای پیادهرو قوسی، پلهای پیادهرو تیر ساده، پلهای پیادهرو خرپای فلزی و پلهای کابلی آویزان پیادهرو و پلهای کابلی معلق پیادهرو از انواع اینگونه از پلها میباشند. بحث این پژوهش پیرامون پلهای معلق پیادهرویی خواهد بود که مقرونبهصرفه بودن، طراحی ساده و ساخت با ابزار ساده و محلی در دسترس و عدم نیاز به ماشینآلات خاص و امکان اجرا در مناطق دورافتاده از مزایای این نوع از پلها است. در ابتدا با بررسی ساختارهای اصلی پلهای معلق پیادهرو، سناریوی کلی طراحی، الزامات و بارهای طراحی، به بررسی اثرات باد روی این نوع از پلها و رفتار آنها در برابر باد پرداختهشده و با مدلسازی عددی پل معلق پیادهرو مشکینشهر رفتار این پل در برابر باد بهصورت سهبعدی مدلسازی و تحلیلشده و بار بحرانی آن در سرعت باد 27 متر برثانیه بهدست آمده است. | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering Divisions > Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering |
||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering |
||||
Date Deposited: | 02 Oct 2018 08:21 | ||||
Last Modified: | 02 Oct 2018 08:21 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/234 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |