Hosseini, Sara (2018) The Effect of Market Role on Creating Entrepreneurial Opportunities (Case Study of Entrepreneurship Companies of Tehran). Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
|
Text (بررسی تأثیر نقش دانش بازار بر خلق فرصتهای کارآفرینانه (مطالعه موردی شرکتهای کارآفرینی شهر تهران))
Sara Hosseini.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
The purpose of this study was to investigate the effect of market knowledge dimensions on the creation of entrepreneurial opportunities in entrepreneurship companies in Tehran. The statistical population of this study was executives of Tehran's entrepreneurship companies. A total of 210 executives from these companies participated in the test. The research method was descriptive-cognitive. A questionnaire was used to collect data. Its validity and reliability were confirmed. To test the analytical hypotheses were used SEM and Amos24 software. The results of this study showed that market knowledge has an impact on the creation of entrepreneurial opportunities in terms of market identification, knowledge of the supply and demand process, and knowledge of market technology.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | بررسی تأثیر نقش دانش بازار بر خلق فرصتهای کارآفرینانه (مطالعه موردی شرکتهای کارآفرینی شهر تهران) | ||||||
Persian Abstract: | هدف از این پژوهش بررسی تأثیر ابعاد دانش بازار بر خلق فرصتهای کارآفرینانه در شرکتهای کارآفرینی شهر تهران بود، جامعه آماری این پژوهش را مدیران شرکتهای کارآفرینی شهر تهران تشکیل میدادند. در کل 210 نفر از مدیران این شرکتها در آزمون این پژوهش شرکت کردند.روش تحقیق بهصورت پیمایشی-توصیفی بود که برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد.که روایی و پایایی آن مورد تائید قرار گرفت. برای آزمون فرضیههای تحلیل از معادلات ساختاری و نرمافزار Amos24 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که دانش بازار در ابعاد شناسایی بازار مناسب، آگاهی از روند عرضه و تقاضا و آگاهی از تکنولوژی بازار بر خلق فرصتهای کارآفرینانه تأثیر دارد. | ||||||
Supervisor: |
|
||||||
Advisor: |
|
||||||
Subjects: | Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy |
||||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy |
||||||
Date Deposited: | 02 Oct 2018 09:52 | ||||||
Last Modified: | 02 Oct 2018 09:52 | ||||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/250 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |