A Study Impact of Brand Innovation and Brand Communication Identity on Brand Loyalty: Mediating Role of Brand Trust and Brand Social value and Brand perceived quality

karamiyan, Shaghayegh (2017) A Study Impact of Brand Innovation and Brand Communication Identity on Brand Loyalty: Mediating Role of Brand Trust and Brand Social value and Brand perceived quality. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img]
Preview
Text (مطالعه تأثیر نوآوری برند و هویت ارتباطات برند بر وفاداری برند: نقش میانجی اعتماد برند، ارزش اجتماعی برند و کیفیت ادراک شده برند)
Shaghayegh karamiyan.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

. Brand and loyalty to it are important issues that have been emphasized in management literature in recent years. The purpose of this study was to investigate the effect of brand innovation and brand identity on brand loyalty through brand mediation, brand value and perceived brand quality. Research in terms of purpose, applied and in terms of its nature and method, is descriptive and of a type of survey and causality. The statistical population of the research is the customers of active food companies in Ardebil in the juice concentrate industry and gas-free drinks. To conduct relevant analyzes, 450 questionnaires were distributed and 400 valid questionnaires were collected and analyzed. The research questionnaire included 32 closed questions. The questions were evaluated through the Likert spectrum of five options. Validity of the questionnaire was assessed through three methods of content validity, convergent validity using the AVE criteria and divergent validity using the Fornell and Larker method. Reliability was measured by three factors: coefficients of factor load, Cronbach's alpha and hybrid reliability. SPSS software was used to analyze the data in descriptive statistics and for statistical inferential statistics, structural equation modeling based on partial least squares approach was used with the help of Smart PLS software.The results of the research showed that brand innovation and brand-identity innovations have a significant positive effect on brand trust, brand social value, brand perceived quality and brand loyalty. Brand trust, brand equity, and perceived brand quality affect brand loyalty, and the role of mediator of brand trust, brand value and perceived quality of brand in the impact of brand innovation and brand identity on brand loyalty are confirmed

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: مطالعه تأثیر نوآوری برند و هویت ارتباطات برند بر وفاداری برند: نقش میانجی اعتماد برند، ارزش اجتماعی برند و کیفیت ادراک شده برند
Persian Abstract: برند و وفاداری به آن از موضوعات مهمی است که در سال‌هاي اخیر در ادبیات مدیریت مورد تأکید قرار گرفته است. ازاین¬رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر نوآوری برند و هویت ارتباطات برند بر وفاداری برند با میانجی-گری اعتماد برند، ارزش اجتماعی برند و کیفیت ادراک شده برند انجام شده است. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش انجام، توصیفی و از نوع پیمایشی و علی است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان شرکت‌های فعال در زمینه مواد غذایی در اردبیل در صنعت کنسانتره آبمیوه و نوشیدنی¬های بدون گاز است. برای انجام تحلیل¬های مربوط، تعداد 450 پرسشنامه توزیع و در نهایت 400 پرسشنامه معتبر جمع‌آوری شد و مورد تحلیل قرار گرفت. پرسشنامه پژوهش شامل 32 سؤال بسته بود. سؤالات از طریق طیف لیکرت 5 گزینه‌ای مورد سنجش قرار گرفتند. روایی پرسشنامه به سه روش روایی محتوا، روایی همگرا با استفاده از معیار AVE و روایی واگرا به روش فورنل و لارکر بررسی و تأیید شد. پایایی آن نیز از طریق سه معیار ضرایب بارهای عاملی، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد سنجش قرار گرفت. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده¬ها در قسمت آمار توصیفی از نرم¬افزار SPSS و برای آمار استنباطی داده¬ها از مدل¬سازی معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم‌افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که نوآوری برند و هویت¬ارتباطات برند بر اعتماد برند، ارزش اجتماعی برند، کیفیت ادراک¬شده برند و وفاداری برند تأثیر مثبت معناداری دارد. همچنین اعتماد برند، ارزش اجتماعی برند و کیفیت ادراک¬شده برند بر وفاداری برند اثرگذارند و نقش میانجی اعتماد برند، ارزش اجتماعی برند و کیفیت ادراک¬شده برند در تأثیر نوآوری برند و هویت ارتباطات برند بر وفاداری برند مورد تأیید است.
Supervisor:
SupervisorE-mail
zarei, ghasemUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Hazeri, HatefUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 03 Oct 2018 09:19
Last Modified: 03 Oct 2018 09:19
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/299

Actions (login required)

View Item View Item