Hashemi, Leila (2018) The Effeciveness of Training Commitment and Accepition Regulation in Reducting Hopleesess and Improwing Emohoin of Mothers With Autism Childran. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
|
Text (تعیین اثربخشی آموزش تعهد و پذیرش بر کاهش ناامیدی، بهبودتنظیم هیجان و کاهش واکنش پذیری به استرس مادران کودکان اتیسم)
Leila Hashemi.pdf Download (556kB) | Preview |
Abstract
This study was to investigate the effectiveness of education, commitment and acceptance on decreasing disappointment, improving emotional well-being and reducing stress response in mothers of children with autism.This study is a pre-test and post-test design with control group.The statistical population consisted of all mothers of autistic children in Shiraz in 1396, and the samples consisted of 30 children of Autumn mothers who were selected by cluster random sampling and randomly assigned to two groups of control and control. Then, Omid Eshandi questionnaire, Goranski's emotional order and response to mountain stress were completed in both pretest and post-te.The experimental group was subjected to an intervention program of commitment and acceptance training in the form of 8 sessions, during which the control group received no intervention.Then, the results were analyzed using multi-molar covariance analysis using spss software and the results showed that programming and acceptance training has been effective in decreasing disappointment, improving excitement and reducing the reactivity of asymmetric mother.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | تعیین اثربخشی آموزش تعهد و پذیرش بر کاهش ناامیدی، بهبودتنظیم هیجان و کاهش واکنش پذیری به استرس مادران کودکان اتیسم | ||||
Persian Abstract: | هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش تعهد و پذیرش برکاهش ناامیدی، بهبود تنظیم هیجان و کاهش واکنش پذیری به استرس مادران کودکان اتیسم انجام شد.پژوهش حاضر از نوع مطالعات آزمایشی است که براساس طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل امجام گرفته است. جامعه آماری شامل کلیه مادران کودکان اتیسم شهر شیراز که بین 10 مرکز در سال 1396 بودند و نمونه شامل 30 نفر از مادران کودکان اتیسم بودند که از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و به صورت تصادفی به نسبت مساوی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. سپس پرسشنامه های امید اشناید، نظم جویی هیجان گرانفسکی و پاسخ به استرس کوه در پیش آزمون و پس آزمون توسط هر دو گروه تکمیل گردید. گروه آزمایش در برنامه آموزش تعهد و پذیرش در قالب 8 جلسه به مدت 2 ماه هفته ای یک جلسه در 60 دقیقه آموزش دریافت کردند در این مدت گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کواریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شد.و نتایج نشان داد که برنامه آموزش تعهد و پذیرش برکاهش ناامیدی،بهبود تنظیم هیجان و کاهش واکنش پذیری به استرس مادران اتیسم موثربوده است | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology |
||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology |
||||
Date Deposited: | 06 Oct 2018 13:53 | ||||
Last Modified: | 06 Oct 2018 13:53 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/404 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |