Experimental extraction of a range of start timing of fuel injection, considering entrance of total injected fuel of each injection only into a cycle

Yahak, Mohammad (2017) Experimental extraction of a range of start timing of fuel injection, considering entrance of total injected fuel of each injection only into a cycle. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img]
Preview
Text (استخراج تجربی گستره¬ی زمان آغاز پاشش سوخت، با لحاظ ورود کل سوخت هر پاشش فقط به یک سیکل)
Mohammad Yahak.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Due to the the ever-increasing growth of automotive vehicles and the importance of reducing harmful pollutants in the environment, today, many researches are being carried out on optimizing the fuel injection system and recognizing fuel behavior and the process of mixed preparation in the entrance to the injector engines. One of the parameters affecting the performance of engine motors and the amount of emissions is determining the right time to spray fuel. In this thesis, the time for the injection of fuel was changed with a certain jet jumping mode and various tests were carried out. for determine amount of fuel injected into each cycle injection technique has been used. The raw data including in-cylinder pressure, inlet pressure, crank angle and TDC signals were recorded. Then, the data were processed to extract variations of cylinder pressure versus crank angle and indicated mean effective pressure of similar cycles. On the test results, when the total fuel for each spraying is only in one cycle would be determined and and through this, the extraction of the range from the beginning of the sprawl in which such a situation occurs. with this process the expanse of this process enables us to examine the improvement of performance and reduction of pollutants. With the timing of fuel injection and combustion improvement, the effect of this timing on the performance characteristics of the engine, including the pressure of the cylinder, will be addressed. The research in the engine lab was carried out on the CT300 Research Engine Keywords: injection timing, Gasoline, CNG, SI engine, performance characterize

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: استخراج تجربی گستره¬ی زمان آغاز پاشش سوخت، با لحاظ ورود کل سوخت هر پاشش فقط به یک سیکل
Persian Abstract: با توجه به رشد روز¬¬افزون خودرو¬¬های انژکتوری و اهمیت کاهش آلاینده¬های مضر در محیط زیست، امروزه تحقیقات بسیاری در زمینه بهینه¬سازی سیستم پاشش سوخت و شناخت رفتار سوخت و فرآیند آماده¬سازی مخلوط در راهگاه ورودی موتور¬های انژکتوری انجام می¬شود. یکی از پارامتر¬های مؤثر بر عملکرد موتور¬های انژکتوری و میزان آلاینده¬های خروجی از آن¬ها، تعیین زمان مناسب برای پاشش سوخت می¬باشد. در این پایان¬نامه زمان آغاز پاشش سوخت با مد پرش پاشش معین تغییر و تست¬های مختلفی انجام داده شد. داده برداری¬ها در سرعت rpm1800 با استفاده از سوخت بنزین و گازطبیعی انجام شده است. برای تعیین مقدار سوخت وارد شده به هر سیکل از تکنیک پرش پاشش استفاده شده است. داده¬های خام شامل سیگنال¬های فشار داخل سیلندر، فشار ورودی، زاویه میل¬لنگ و TDC ثبت شد. سپس این داده¬ها به‌کمک برنامه نوشته شده به زبان فرترن پردازش و تغییرات فشار سیلندر بر حسب زاویه میل¬لنگ، فشار مؤثر متوسط داخلی محاسبه شد. از روی نتایج تست¬ها مواردی که در آن¬ها کل سوخت هر پاشش فقط به یک سیکل وارد شده باشد، مشخص و از این طریق گستره¬ای از زمان آغاز پاشش که در آن¬ها چنین وضعیتی اتفاق می¬افتد استخراج می¬شود. این امر امکان بررسی بهبود عملکرد و کاهش آلایندگی را فراهم می¬سازد. با زمان¬بندی پاشش سوخت و بهبود احتراق به بررسی تأثیر این زمان¬بندی بر مشخصه¬های عملکردی موتور از جمله فشار داخل سیلندر پرداخته خواهد شد. پژوهش مورد نظر در آزمایشگاه موتور بر روی موتور پژوهشی CT300 انجام گرفت. كليد واژه¬ها: زمانبندی پاشش، موتور اشتعال جرقه‌ای، مشخصه¬های عملکردی، بنزین، گاز طبیعی
Supervisor:
SupervisorE-mail
Abdi Aghdam, EbrahimUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Srabi, MehrdadUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Divisions > Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Divisions: Subjects > Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Date Deposited: 06 Oct 2018 14:49
Last Modified: 06 Oct 2018 14:49
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/449

Actions (login required)

View Item View Item