Heydarizad, Masoumeh (2017) The influence of input-enhancement and input-flooding on learning lexical and grammatical collocations. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
|
Text (The influence of input-enhancement and input-flooding on learning lexical and grammatical collocations)
Masoumeh Heydarizad.pdf Download (523kB) | Preview |
Abstract
This study examined the differential effects of input-flooding and input-enhancement instructions on learners' receptive and productive knowledge of lexical and grammatical collocations in both short and long term. It also elicited L2 learners' attitude toward learning collocations. To this purpose, 60 volunteer Iranian intermediate learners of English were randomly divided into two experimental groups and a control group. Each group was composed of 20 participants. During a 5-session treatment, the first experimental group went through input flooding instruction on both lexical and grammatical collocations, the other experimental group received input enhancement instruction on two types of collocations, and the control group did not receive any instruction on collocations. The results of the study, which were collected through a pre-test, immediate post-test , and delayed post-test, revealed that the experimental groups outperformed the control group in receptive and productive tests both on the immediate and delayed posttests. Results of the receptive performance indicated that the input flooding group outperformed the input enhancement group on the immediate posttest but not on the delayed posttest. Results of productive performance revealed that there was no significant difference between the experimental groups either on the immediate or delayed posttests. The results of the questionnaire indicated that all learners had positive attitudes toward the effect of both input enhancement and input flooding on learning L2 collocations. Key words: Grammatical collocation, input enhancement, input flooding, lexical collocations
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | تاثیر تقویت درون داد و بارش درون داد در یادگیری هم اییهای واژگانی و دستوری | ||||
Persian Abstract: | تحقیق حاضر بر بررسی تاثیرتقویت درون داد و بارش درون داد دریادگیری تولیدی و دریافتی هم ایهای وازگانی و دستوری بر یادگیری کوتاه مدت و طولانی مدت از سوی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی پرداخته است. این تحقیق همچنین نگرش زبان آموزان را نسبت به یادگیری هم ایها بررسی کرده است. بدین منظور ابتدا 60 نفر از زبان آموزان سطح متوسط به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل تقسیم شدند. هر گروه شامل۲۰ شرکت کننده بود. درطی ۵ جلسه تدریس ، زبان اموزان گروه اول هم ایها را به صورت روش بارش درون داد دریافت کردند. زباناموزان گروه دوم هم اییها را به روش تقویت درون داد دریافت کردند. گروه کنترل هیچ روش تدریسی رادریافت نکرد. نتایج بدست امده نشان داد که دو گروه آزمایشی عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل دریادگیری تولیدی ودریافتی هم درپس ازمون بلافاصل وهم درپس ازمون تاخیری نشان دادند. در آزمون دریافتی بین عملکرد دوگروه آزمایشی درپس ازمون بلافاصل تفاوت معناداری وجود داشت،اما این تفاوت درپس آزمون تاخیری معنا دار نبود.با این وجود تفاوت نمرات دو گروه ازمایشی دریادگیری تولیدی هم اییهای وازگانی یا دستوری درپس ازمون بلافاصل وهم در پس ازمون تاخیری از لحاظ اماری تفاوت معناداری نداشت. نتایج پرسشنامه ها هم نشان داد که زبان اموزان نگرش مثبتی به هر دو روش تقویت دادهای نوشتاری و روش بارش درون داد داشتند. کلید واژه ها: هم اییهای دستوری٫ تقویت درون داد٫ بارش درون داد٫ هم اییهای واژگانی | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language |
||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language |
||||
Date Deposited: | 07 Oct 2018 11:10 | ||||
Last Modified: | 07 Oct 2018 11:10 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/489 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |