Review theory reader lies in the text in the literature of child and adolescent(mostafa rahmandost-mohammad reza bayrami-hoseyn fatahi)

Ejlali Khiavi, Nastaran and Pouralkhas, Shokrollah and Moharrami, Ramin (2017) Review theory reader lies in the text in the literature of child and adolescent(mostafa rahmandost-mohammad reza bayrami-hoseyn fatahi). Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img]
Preview
Text (بررسي خواننده‌ي نهفته در متن در ادبيات داستاني كودك و نوجوان در آثار (حسين فتّاحي ، محمد رضا بايرامي و مصطفي رحماندوست))
Nastaran ejlali khiyavi.pdf

Download (248kB) | Preview
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Thinking the reader within the text is based on the fact that two people are required to say every thing and precisely on the basis that the author creates relations with the reader in order to reveal the meaning of this meaning. In this context, Aiden Chambers believes that in order to find this reader in a way that needs to be recognized as a reader in the stories of children and adolescent, the child or teenager, and in this sense, it should be placed inside the book, not out of it. Hence, Chambers presents his method for this work, which is called ( reader theory within the text).In this thesis, in chaos chapter, the generalities of research, theoretical foundation, discussions and research results are set forth in the fictional elements ( style, angle of view, favor and rational splits) of Aden Chambers in the works of fiction literature of Kids and teenager ( Hossein fattahi, mohammad reza bayrami and mostafa rahmandoost) it is examined that works bayrami style and rational more prominent than the four chambers and de audience is more adults,and in works of fattahi ,in has morelement of interest than the other four elements, and most of them are moreyoung than most of the children and are more prominent in the rahmandust element angel of view and rational splits prominent and them young and children.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسي خواننده‌ي نهفته در متن در ادبيات داستاني كودك و نوجوان در آثار (حسين فتّاحي ، محمد رضا بايرامي و مصطفي رحماندوست)
Persian Abstract: اندیشیدن به خواننده‌ي درون متن، براین مبنا صورت می‌گیرد که برای گفتن هرچیز، دو فرد لازم است و دقیقاً برهمین اساس است که نویسنده، برای آشکار سازی معناي منظور خویش، روابطی را در اثر خود با خواننده ایجاد می کند. در همین زمینه، ايدن چمبرز بر این باور است که برای یافتن این خواننده به روشی نیاز است که در داستان های کودک و نوجوان، كودك يا نوجوان را در مقام خواننده به رسميت بشناسد ودر این معنا، اورا درون كتاب جای دهد نه بیرون آن. از همین رو، چمبرز روش پیشنهادی خود را برای این کار ارائه می دهد که به نظریه‌ي خواننده درون متن نام گرفته است. در این پایان نامه عناصر چهار گانه ی چمبرز( سبك، زاويه ديد، طرفداري و شكافهاي گويا) در ادبيات داستاني كودك و نوجوان آثار حسین فتّاحی، محمدرضا بایرامی و مصطفی رحماندوست مورد بررسی قرار گرفته است که درآثار بايرامي سبك و شكاف‌هاي گويا نسبت به عناصر چهارگانه‌ي چمبرز برجسته تر هستند و مخاطب آن بيشتر بزرگسالان هستند و در آثار فتّاحي عنصر طرفداري نسبت به سه عنصر ديگر نمود بيشتري دارد و مخاطب آثارش بيشتر نوجوانان و كودكان هستند و در آثار رحماندوست عنصر زاويه‌ي ديد و شكاهاي گويا برجسته تر هستند و مخاطبان آن بيشتر كودكان و نوجوانان هستند.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Pouralkhas, ShokrollahUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Moharrami, RaminUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Date Deposited: 07 Oct 2018 12:56
Last Modified: 14 Oct 2018 20:25
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/540

Actions (login required)

View Item View Item