Raouf, Beheshteh (2017) Decentralized Robust Controller Design for a Hybrid Wind-Diesel Power System with Reactive Power Compensator. Masters thesis, university of Mohaghegh Ardabili.
![]() |
Text (طراحی کنترل کننده غیرمتمرکز مقاوم برای سیستم قدرت ترکیبی بادی-دیزلی در حضور جبران¬ساز توان راکتیو)
Beheshteh Raouf.pdf Download (590kB) |
Abstract
In recent years the concerns about the limitation of fossil fuel resources and their impact on environment have been increased.The major problem is that wind is intermittent in nature. So voltage and reactive power control become an important issue in hybrid power systems. Due to fluctuations caused by nonconventional sources, decentralized control is preferred to centralized control. In addition, multi-unit wind-diesel systems have technical and operational advantages over single-unit systems. This research attempted to design robust control for a multi-unit wind-diesel system by Kharitonov’s theorem and its related tools. In order to achieve reactive power balance, STATCOM is utilized as a reactive power compensator. In the first step, a comparison between PMIG and IG as wind generators is done .In the next step Kharitonov’s theorem results are compared with Fuzzy and GWO methods in different disturbance condition and its robust performance is confirmed.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | طراحی کنترل کننده غیرمتمرکز مقاوم برای سیستم قدرت ترکیبی بادی-دیزلی در حضور جبران¬ساز توان راکتیو | ||||||
Persian Abstract: | در سالهای اخیر نگرانیها در مورد کاهش منابع فسیلی و تأثیرات زیست محیطی حاصل از آن افزایش یافته است. اصلیترین مسئله در ارتباط با توربینهای بادی، ماهیت نامعین و غیرقابل پیشبینی باد است. لذا حل مسئله کنترل ولتاژ و توان راکتیو در سیستم های ترکیبی ضرورت پیدا میکند. کنترل متمرکز در سیستمهای جدید به دلیل نوسانات ناشی از منابع تجدیدپذیر عملکرد مطلوبی ندارد به همین دلیل کنترل¬کننده غیر متمرکز پیشنهاد شده است. کنترل¬کننده¬های غیرمتمرکز می¬توانند یک نیروگاه را در حالت کلی پایدار کنند. در واقع سیستمهای غیرمتمرکز راهکاری برای رفع ایرادات سیستمهای متمرکز محسوب میشوند. همچنین استفاده از سیستمهای چند واحدی بادی – دیزلی از لحاظ فنی و عملیاتی نسبت به سیستمهای تکواحدی دارای مزیت است. در این پژوهش سعی شده است تا با استفاده از تئوری خاریتانف و ابزارهای آن کنترلکنندهای مقاوم برای سیستم بادی – دیزلی چند واحدی طراحی شود. همچنین به منظور حفظ تعادل میان توان راکتیو مورد تقاضا و مصرفی از STATCOM برای جبران سازی توان راکتیو استفاده شده است. در گام نخست مقایسه ای میان PMIG و IG به عنوان ژنراتورهای القایی بخش بادی انجام شده است و با مقایسه عملکرد این دو در سیستم ژنراتور القایی مناسب انتخاب و ادامه شبیه سازی به کمک ژنراتور انتخاب شده صورت گرفته است. در گام بعدی نتایج بدست آمده از تئوری خاریتانف با نتایج حاصل از روش فازی و الگوریتم GWO مقایسه شده و مقاوم بودن روش پیشنهادی طی انواع اختلالات وارد بر سیستم مورد تائید واقع شده است. | ||||||
Supervisor: |
|
||||||
Advisor: |
|
||||||
Subjects: | Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering Divisions > Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering |
||||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering |
||||||
Date Deposited: | 13 Oct 2018 14:17 | ||||||
Last Modified: | 13 Oct 2018 14:17 | ||||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/563 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |