The Effect of Teacher’s Electronic Feedback on Iranian Intermediate Learners’ Accuracy of Simple Present Passive Voice

Palizvan, Robab (2018) The Effect of Teacher’s Electronic Feedback on Iranian Intermediate Learners’ Accuracy of Simple Present Passive Voice. Masters thesis, university of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (تاثیر بازخورد تکنولوژی محور معلم بر صحت وجه مجهول حال ساده بر یادگیرندگان سطح متوسط ایرانی)
Robab Palizvan.pdf

Download (472kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

This study attempted to examine the effect of teacher’s electronic corrective feedback on Iranian intermediate learners’ accuracy of simple present passive voice .A total of 60 intermediate English learners participated in this study in which they received two different kinds of feedback (i.e., e-feedback and paper-based feedback). They were randomly divided into three groups. The electronic group received e-feedback on their writings and communicated with their teacher via email. The teacher used track changes to correct their errors. But the paper-based group received teacher’s traditional indirect feedback; they received teacher’s comments on their papers. The control group received no feedback. The learners received a 10-session treatment three days a week.The results of the study showed that the e-feedback group outperformed the paper-based one in producing accurate simple present passive voice. Moreover, the findings of the interview showed that the learners had positive attitudes toward e-feedback; they believed that it would increase their autonomy and responsibility, decrease their anxiety, and save their time.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: تاثیر بازخورد تکنولوژی محور معلم بر صحت وجه مجهول حال ساده بر یادگیرندگان سطح متوسط ایرانی
Persian Abstract: این تحقیق تاثیر بازخورد تکنولوژی محور معلم را بر صحت وجه مجهول ساده ﺒﺮروی یادگیرندگان سطح متوسط ایرانی بررسی کرد. حدود٦٠یادگیرنده ی زبان انگلیسی در اﻳﻦ مطالعه شرکت کردﻧﺪ که دو نوع متفاوت از بازخورد یعنی تکنولوژی محور و کاغذ محور را دریافت کردند. انها به طور تصادفی به سه گروه تقسیم بندی شدند: دو گروه ازمایشی ویک گروه کنترل. گروه بازخورد تکنولوژی محور از طریق ایمیل نوشته های خود را به معلم فرستادند٬ و معلم نوشته های أنها را با استفاده از ابزار track changes تصحیح کرد و به أنها ایمیل کرد. اما گروه بازخورد کاغذ محور بازخورد سنتی معلم را دریافت کردند و گروه کنترل هیچ نوع بازخوردی از طرف معلم نداشتند. تمامی یادگیرندگان به مدت ١٠جلسه سه روز درهفته در این مطالعه شرکت کردند. نتایج بدست ﺁمده نشان داد که گروه بازخورد تکنولوژی محور دراستفاده ی صحیح وجه مجهول حال ساده بهتر از دو گروه دیگر عمل کرده است. بعلاوه نتایج پرسشنامه نشان داد که یادگیردگان نگرشی مثبت به بازخورد تکنولوژی محور داشتند و بر این باور بودند که این نوع بازخورد می تواند مسئولیت و استقلال انها را افزایش دهد٬ اضطرابشان را کاهش دهد٬و باعث صرفه جویی در زمان شود.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Saeedakhtar, AfsanehUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Abdi, RezaUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 13 Oct 2018 14:24
Last Modified: 13 Oct 2018 14:24
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/572

Actions (login required)

View Item View Item