The Role of Relational Information Processes and Social Media Technology Use in Customer Relationship Performance (Case Study, Bankes Branch Melli, Tejarat and Saderat)

Ram Pahlevanloo, Mohammad Jafar (2017) The Role of Relational Information Processes and Social Media Technology Use in Customer Relationship Performance (Case Study, Bankes Branch Melli, Tejarat and Saderat). Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسی نقش فرآیند¬های کسب اطلاعات ارتباطی و رسانه¬های اجتماعی بر عملکرد ارتباط با مشتری (مطالعه موردی شعب بانک¬های ملی، تجارت و صادرات))
Mohammad Jafar Ram Pahlevanloo.pdf

Download (371kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

In today's markets, customers play a key role in the success, survival or even failure of organizations, and these customers have different demands and needs. In order to fulfill customers' satisfaction, organizations should not only meet the needs and demands of individual customers, but also exceed their expectations. This needs building a close relationship with customers. To establish close relationships with customers, organizations must receive and use customer information. Meanwhile, the use of information and communication technology, including social media, which is an emerging and inclusive technology, plays the key role in collecting information and establishing this connection. In this regard, this research seeks to investigate the impact of the role of information acquisition processes and the use of social media on customer relationship performance. The statistical population of this research is the branches of Melli, Tejarat and Saderat banks located in Mashhad. a sample of 177 was selected by cluster sampling and simple random sampling in each group. The present research is a descriptive study in terms of categorization of research according to the method of data collection, based on the purpose, applied and in terms of method, is a correlation type. A questionnaire is the data collection instrument and the collected data were analyzed using structural equation method using spss16 and smart PLS2 software. The processing unit in this research is branch, and respondents to the questionnaires are the heads and deputies of the branches.The results showed that the processes of information acquisition and social media improve customer relationship performance. Additionally, social media has a positive impact on information acquisition processes due to its capabilities in establishing close relationships with the clients. Keywords: Relational information processes, Customer relationship performance, Social Media

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی نقش فرآیند¬های کسب اطلاعات ارتباطی و رسانه¬های اجتماعی بر عملکرد ارتباط با مشتری (مطالعه موردی شعب بانک¬های ملی، تجارت و صادرات)
Persian Abstract: در بازارهای امروزی مشتریان نقش کلیدی در موفقیت، حیات و یا حتی شکست سازمان¬ها دارند و این مشتریان دارای نیازها و خواسته¬های متفاوتی می¬باشند. سازمان¬ها در این محیط رقابتی می¬باست، نه تنها نیازها و خواسته¬های تک تک مشتریان را برطرف کرده، بلکه باید از آن فراتر بروند تا بتوانند رضایت مشتریان را جلب کنند، که این امر مستلزم ایجاد یک ارتباط نزدیک با مشتری است. برای برقرای ارتباط نزدیک با مشتریان سازمان¬ها باید اطلاعات مشتریان را دریافت و از آنها استفاده کنند. در این میان تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات از جمله رسانه¬های اجتماعی که یک تکنولوژی نوظهور و همه¬گیر است، در جمع¬آوری اطلاعات و برقراری این ارتباط نقش بسزایی دارد. در همین راستا این پژوهش به دنبال بررسی تأثیر نقش فرآیندهای کسب اطلاعات ارتباطی و استفاده از رسانه¬های اجتماعی بر عملکرد ارتباط با مشتری است. جامعه آماری این پژوهش شعب بانک¬های ملی، تجارت و صادرات واقع در شهر مشهد است، که از این جامعه نمونه¬ای به حجم 177 به روش نمونه¬گیری خوشه¬ای و تصادفی ساده در هر دسته انتخاب شد. تحقیق حاضر از لحاظ دسته-بندی تحقیق بر حسب نحوه گردآوری داده¬ها، تحقیقی توصیفی به شمار می¬رود، بر اساس هدف، کاربردی و بر حسب روش، از نوع همبستگی است. ابزار جمع¬آوری داده در این پژوهش پرسشنامه است و داده¬های جمع-آوری شده با استفاده روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای spss16 و smartPLS3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. واحد پردازش در این پژوهش شعبه، و پاسخ¬دهندگان به پرسشنامه روئسا و معاونان شعب است. نتایج نشان داد که فرآیندهای کسب اطلاعات ارتباطی و استفاده از رسانه¬های اجتماعی باعث بهبود عملکرد ارتباط با مشتری می¬شود. علاوه بر این دریافتیم که استفاده از رسانه¬های اجتماعی با توجه به قابلیت¬هایش در ارتباطات نزدیک با مشتری بر فرآیندهای کسب اطلاعات ارتباطی تأثیر مثبت دارد. كليدواژه¬ها: فرآیندهای کسب اطلاعات ارتباطی، عملکرد ارتباط با مشتری، رسانه¬های اجتماعی
Supervisor:
SupervisorE-mail
Sifolahy, NaserUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Hasanzade, MohammadUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 13 Oct 2018 14:27
Last Modified: 13 Oct 2018 14:27
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/579

Actions (login required)

View Item View Item