Ebrahimi, Ebrahim (2016) Relationship of Meritocracy with Organizational Trust and Excellence in Medical Sciences University. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
![]() |
Text (رابطه شایسته سالاری با اعتماد و تعالی سازمانی دانشگاه علوم پزشکی)
ابراهیم ابراهیمی 9313114101.pdf Download (949kB) |
Abstract
The purpose of this study was to investigate the relationship between organizational competence and organizational empowerment with organizational excellence among the staff of the Student Deputy of Mashhad University of Medical Sciences. The statistical population of this study is the staff of Mashhad University of Medical Sciences, Which number is 380. Based on the Cochran table, 100 employees were selected by simple random sampling as a statistical sample. The following questionnaires will be used to collect the required data. 1- A standard meritocracy standard questionnaire that includes 51 items and 8 components of communication skills, decision making, encouragement and innovation, and work communication, leadership skills, professional skills, utilizing their own capabilities and others, developing team activities. 2- Organizational trust questionnaire of Alonen et al. The questionnaire contains 49 questions designed to measure Intra-organizational trust and 3- Organizational Excellence Questionnaire
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | رابطه شایسته سالاری با اعتماد و تعالی سازمانی دانشگاه علوم پزشکی | ||||
Persian Abstract: | این پژوهش با هدف بررسی رابطه شایسته سالاری و اعتماد سازمانی با تعالی سازمانی در بین کارکنان حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل میدهند، که تعداد آنها 380 نفر میباشد که بر اساس جدول کوکران تعداد 100 نفر از کارمندان با روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. برای جمع آوری دادههای مورد نیاز، از پرسشنامه های زیر استفاده خواهد شد. 1- پرسشنامه استاندارد شایستهسالاری که شامل ۵۱ گویه و هشت مولفه مهارتهای ارتباطی، تصمیم گیری، تشویق و نوآوری و تغییر، ارتباطات کاری، مهارتهای رهبری، مهارتهای حرفهای، به کارگیری قابلیتهای مثبت خود و دیگران، توسعه فعالیتهای تیمی میباشد 2- پرسشنامه اعتماد سازمانی آلونن و همکاران. این پرسشنامه حاوی ۴۹ سوال میباشد و با هدف سنجش اعتماد درون سازمانی طراحی شده است و3-پرسشنامه تعالی سازمانی. | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences |
||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences |
||||
Date Deposited: | 13 Oct 2018 14:35 | ||||
Last Modified: | 13 Oct 2018 14:35 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/590 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |