The Effect of Focused and Unfocused Written Corrective Feedback on Written Performance of Iranian Intermediate Learners

Akbari Birgani, Azam and Saeedakhtar, Afsaneh and Abdi, Reza (2017) The Effect of Focused and Unfocused Written Corrective Feedback on Written Performance of Iranian Intermediate Learners. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (تاثیر بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز و غیرمتمرکز بر روی عملکرد نوشتار زبان¬آموزان سطح متوسط ایرانی)
Azam Akbari Birgani.pdf

Download (302kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The present study investigated the differential role of focused and unfocused written corrective feedback in Iranian intermediate learners’ L2 writing. To this end, 60 EFL learners were divided into two experimental groups and a control group. All groups were required to perform a story-writing task for four sessions. One of the experimental groups, the focused group, received feedback on regular and irregular past tense errors. The second experimental group, the unfocused group, received feedback on all types of errors. The control group revived no feedback on their writing. Results revealed that the performance of the focused group was better than the unfocused and control groups both on the immediate and delayed posttests. Results also showed that learners preferred the focused feedback more than unfocused one.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: تاثیر بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز و غیرمتمرکز بر روی عملکرد نوشتار زبان¬آموزان سطح متوسط ایرانی
Persian Abstract: مطالعه¬ی حاضر به بررسی نقش بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز و غیرمتمرکز بر روی نوشتار زبان دوم زبان آموزان سطح متوسط ایرانی پرداخته است. بدین منظور، 60 نفر از زبان آموزان که انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجه فرا می¬گیرند به دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل طبقه بندی شدند. از همه¬ی گروه¬ها خواسته شد برای چهار جلسه یک تکلیف را بصورت داستان نوشتاری انجام دهند. یکی از گروه¬¬های آزمایشی، گروه متمرکز، بازخورد بر روی خطاهای مربوط به افعال بی¬قاعده و با¬¬قاعده¬ی زمان گذشته را دریافت کردند. گروه آزمایشی دوم، گروه غیرمتمرکز، بازخورد بر روی تمام انواع خطا¬¬ها را دریافت کردند،گروه کنترل هیچ بازخوردی را دریافت نکردند. نتایج بدست آمده حاکی از آن بود که گروه متمرکز عملکردی بهتر نسبت به گروه غیر متمرکز و گروه کنترل در آزمون های آنی و تعقیبی را داشتند. نتایج همچنان نشان داد که زبان آموزان بازخورد متمرکز را بیشتر از بازخورد غیرمتمرکز ترجیح دادند.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Saeedakhtar, AfsanehUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Abdi, RezaUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 14 Oct 2018 07:30
Last Modified: 14 Oct 2018 07:30
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/609

Actions (login required)

View Item View Item