The Relationship between Iranian EFL Teachers’ Self-efficacy and their Classroom Management

Hosseinzadeh, Eskandar and Saeedakhtar, Afsaneh and Abdi, Reza (2018) The Relationship between Iranian EFL Teachers’ Self-efficacy and their Classroom Management. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img]
Preview
Text (رابطه بین خود کار آمدی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و مدیریت کلاس درس آنان)
Eskandar Hosseinzadeh.pdf

Download (945kB) | Preview
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

This study examined the relationship between Iranian EFL teachers’ self-efficacy and their attitudes towards classroom management. It also explored the perceived levels of Iranian EFL teachers’ self-efficacy and their attitudes towards classroom management. Furthermore, it investigated whether or not EFL teachers are different in their self-efficacy and classroom management regarding their gender, age, and educational level. The participants included 110 EFL teachers in private institutes. The instruments of this study included Teacher Sense of Efficacy Scale (TSES), and Attitudes and Beliefs on Classroom Control-Revised (ABCC-R) Inventory. Pearson product-moment correlation, t-test, and one-way ANOVA were utilized as the main statistical techniques. The correlational results showed that there was a significant positive correlation between the instructional management and student engagement, instructional strategies, and classroom management. Also, there was a significant positive correlation between people management and student engagement. However, there was no significant correlation between the people management, instructional strategies, and classroom management. The results showed that EFL teachers’ self-efficacy was high and their classroom management attitudes were interventionist on the instructional management, and non-interventionist on the people management. The results of the t-test revealed that there was a significant difference between the male and female teachers regarding the classroom management subscale scores. The results of the one-way ANOVA showed that there was only a significant difference between the three age groups on the student engagement and instructional strategies subscales of self-efficacy. Considering the educational level, there was no significant difference on the self-efficacy and classroom management subscales.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: رابطه بین خود کار آمدی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و مدیریت کلاس درس آنان
Persian Abstract: در این مطالعه رابطه بین خودکارآمدی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و نگرش آنها نسبت به مدیریت کلاس مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین میزان خودکارآمدی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و نگرش آنها نسبت به مدیریت کلاس مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه براین، برسی شده است که آیا معلمان زبان انگلیسی در خود کارآمدی و مدیریت کلاس درس، با توجه به متغیرهایی همچون جنسیت، سن و سطح تحصیلی آنان متفاوتند. شرکت کنند گان شامل 110 معلم زبان انگلیسی بودند که در موسسات خصو صی در اردبیل مشغول تدریس بودند. ابزار های این مطالعه عبارت بودند از: پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی معلمان ((TSES و پرسشنامه مربوط به نگرش های معلمان نسبت به مدیریت کلاس (ABCC-R). ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون، آزمونt و تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA)، تکنیک های آماری مورد استفاده در این مطالعه بودند. نتایج بدست آمده از ضریب همبستگی نشان داد که یک رابطه مثبت معنی دار بین مدیریت آموزشی و خودکارآمدی در مشارکت دانش آموزان، خودکارآمدی در بکارگیری استراتژی های آموزشی و خودکارآمدی در مدیریت کلاس وجود دارد. با وجود این، هیچ رابطه معنی داری بین مدیریت انسانی و خودکارآمدی در بکارگیری استراتژی های آموزشی، و خودکارآمدی در مدیریت کلاس وجود نداشت. نتایج حاصله از این مطالعه نشان داد که خودکارآمدی معلمان زبان انگلیسی ایرانی بالاست و نگرش آنها نسبت به مدیریت کلاس از نظر مدیریت آموزشی، دخالت گرا و از نظر مدیریت انسانی، غیر مداخله گرانه است. نتایج بدست آمده از آزمون t نشان داد که هیچ تفاوتی معنی داری بین نمرات معلمان مرد و زن در مدیریت کلاس و نمرات خودکارآمدی آنها وجود ندارد. همچنین نتایج حاصل از تحلیل واریانس یکطرفه نشان داد که تنها تفاوت معنی دار در بین گروه های سنی نسبت به خودکارآمدی درمشارکت دانش آموزان و خودکارآمدی در به کارگیری استراتژی های آموزشی وجود دارد. در رابطه با سطح تحصیلی معلمان هیچ تفاوتی معنی داری در رابطه با خود کارآمدی و مدیریت کلاس درس آنها مشاهده نشد.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Saeedakhtar, AfsanehUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Abdi, RezaUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 25 Sep 2018 11:18
Last Modified: 13 Oct 2018 19:50
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/65

Actions (login required)

View Item View Item