A Critical Discourse Analysis of the Structural Features of Hillary Clinton’s Foreign Policy Using Fairclough’s Three-Dimensional Framework

Ehsanifar, Eslam and Abdi, Reza and Saeedakhtar, Afsaneh (2018) A Critical Discourse Analysis of the Structural Features of Hillary Clinton’s Foreign Policy Using Fairclough’s Three-Dimensional Framework. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img]
Preview
Text (بررسی ویژگی های ساختاری سیاست خارجی هیلاری کلینتون با استفاده از تحلیل انتقادی گفتمان و چارچوب نظری سه گانه فرکلاف)
Eslam Ehsanifar.pdf

Download (746kB) | Preview
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Political discourse analysis (PDA) is the result of the combination of political studies and discourse analysis. This study used Critical Discourse Analysis (CDA) to analyze a corpus comprised of the speeches presented by Hillary Clinton between 2003 to 2016. Choosing the corpus from multiple points in history enabled this study to approach discourse in a flexible manner and in doing so, enabled the identification and specification of the changes seen in discourse throughout the years. In particular, this study looked for changes in ideology, belief, and their representation in discourse as well as their implications for foreign policy. As a political representative, a diplomat, and a presidential candidate, the ideological underpinnings of Hillary Clinton witnesses change in clearly identifiable patterns. Some of the discursive features seen were about the nature of international relations and the categorization of relationships into three categories of friendly, rival, and adversarial, the interconnectivity of a fundamental belief in exceptionalism and leadership, threats and challenges faced by the international community like terrorism, and a choice between diplomacy and confrontation that verges more towards coercion than cooperation. Critical Language Awareness (CLA) plays a critical role in language teaching and learning. To know about discourse and pragmatics requires a focus on CLA and studies of discourse, like the present study, serve this purpose.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی ویژگی های ساختاری سیاست خارجی هیلاری کلینتون با استفاده از تحلیل انتقادی گفتمان و چارچوب نظری سه¬گانه فرکلاف
Persian Abstract: تحلیل گفتمان سیاسی نتیجه ادغام مطالعات سیاسی و تحلیل گفتمان است. این پژوهش از تحلیل انتقادی گفتمان برای بررسی متون متشکل از سخنرانی های ارائه شده توسط هیلاری کلینتون فیمابین سال های 2003 و 2016 میلادی است. با انتخاب متون پژوهش از مقاطع مختلف تاریخی، به این پژوهش رویکردی منعطف داده و آن را قادر ساخته تا تغییرات گفتمانی را در طول سال ها تعیین کرده و شرح دهد. بخصوص، این مطالعه به تغییرات در ایدئولوژی، باور، و نمایش آن در گفتمان و پیامد سیاست خارجی آنها پرداخته است. هیلاری کلینتون، به عنوان یک نماینده سیاسی،یک دیپلمات، و یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، اساس باورهای ایدئولوژیک قابل مشاهده متنی تغییر یافته و متفاوتی را شاهد بوده است. برخی از ویژگی های گفتمانی دیده شده شامل نوع روابط بین المللی و تقسیم نوع این روابط به سه گروه دوستانه، رقیبانه، و متخاصمنه، و رابطه باور اساسی در خودبرتربینی و باور به استثنایی بودن، تهدیدات و چالش های پیش روی جامعه بین المللی من جمله تروریسم، و انتخاب بین دیپلماسی و مقابله که در نتیجه بر ترجیح مقابله به دیپلماسی می انجامد. آگاهی انتقادی از زبان نقشی اساسی در آموزش و یادگیری زبان ایفا می کند. برای درک بهتر از گفتمان و زبان شناسی عملی، نیازمند توجه بر آگاهی انتقادی از زبان دارد و پژوهش های مطالعه گفتمان، از جمله پژوهش حاضر، به این امر پرداخته اند.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Abdi, RezaUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Saeedakhtar, AfsanehUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 25 Sep 2018 11:28
Last Modified: 13 Oct 2018 19:52
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/66

Actions (login required)

View Item View Item